tisdag 23 oktober 2012

Grått - en favoritfärg

Det var grått ute hela helgen. Det smittar lätt av sig och gör så det blir grått inne också. Men en hög tända ljus råder snabbt bot på det gråa. Och idag blev det plötsligt strålande solsken!

Däremot så gillar jag färgen grå. På tyg, keramik, väggar, tröjor och allsköns grejer. Blev väldigt glad när jag hittade en massa fint grått på den snygga Etsy-sidan Inkkit. Tänk vad mycket en snygg sida med fint stylade foton och stilren logga gör för oss som är lite nördiga på den fronten!  Jag blir alldeles varm när något är så genomtänkt. Ledsamt ofta är saker och ting bara halvt genomtänkt. Många affärer, för att inte tala om restauranger känns lätt lite halvhjärtade. Till och med på den snyggaste och mest genomtänkta restaurangen i stan hade de missat - det stod vissna blommor på toaletten. För mig drar det ner betyget. Jag är sträng på det viset.

Jag tänker att jag måste handla något bara för att uppmuntra att det är så snyggt gjort. De tre gråa sakerna här på bilderna skulle kunna få skeppas hem till mig pronto. F skulle bli överlycklig över de glittriga klistermärkena: "Mina favoritfärger är guld och silver, mamma, och jag älskar mina glitterstrumpor!"





Inga kommentarer: