söndag 14 oktober 2012

Julmysdag?!

När jag dricker varm choklad till eftermiddagsfikat och jag och S pratar om att titta på film ikväll och regnet strilar ner utanför och det bara är så där söndagslugnt, säger sonen: Det känns som en julmysdag! Och en halva av mig vill inget annat än att det skulle vara en julmysdag. Det andra halvan känner: Nej - det är fortfarande höst (fast den halvan längtar efter julen precis lika mycket som den första halvan) och då har vi höstmys!

Hela jag har dock redan börjat planera julen (vad trodde du?) och var därför på Systemet igår och hämtade ut den beställda flaskan av årets Blossaglögg.

Glöggen står längst in i skafferiet, bakom svärmors svartvinbärssaft som är mer höstbetonad. Än så länge är det också höstblommor som gäller här hemma. Rosor i härligt orangea färger och underbara dahlior från torget. Utan att stressa upp någon allt för mycket ska jag dock säga att vill man driva upp egna amaryllisar från lök så börjar det snart bli dags...



Inga kommentarer: