onsdag 31 oktober 2012

Ska festlokalen bli fin får man lida pin

Sitter är med en växande träningsvärk i armar, axlar och nacke. Ett stort blåmärke på ena vaden. Men grymt nöjd med min insats igår: flera hundra meter fiberväv sattes upp i taket på en festlokal för att göra den lite mer festlig. Och det måste jag nog ändå säga att den blev. Festen blev tydligen också en höjdare enligt brudgummens syster!

Ja, det är sånt och lite annat som jag ägnar mig åt i mitt företag. Hade kanske inte riktigt räknat in träningsvärken när jag filade på min affärsplan...


Just det, det här med fiberväv (kallas ibland även fiberduk eller odlingsväv/-duk)! Det ursprungliga användningsområdet är i trädgården för att täcka över växter som skydd mot kylan. I festfixarsammanhang används den dock främst till att dekorera tak, men det går även att ha som lite snitsig duk, eller drapera på väggarna. Fördelar jämfört med tyg: Det är lätt, billigt och man slipper sy - bara att klippa av. Nackdelar jämfört med tyg: Det finns bara i vitt (Vitt är ju i och för sig snyggaste färgen för detta ändamål - det vet ju alla.)

Jag hade även fått i uppdrag att dekorera borden, vilket var lite av en utmaning då en del mat och dryck skulle stå framme på borden. Lite svårt att konkurrera med det på ett snyggt sätt. Det blev den enkla, men väldigt fina lösningen Strödda rosblad. Färgtemat var rött och vitt så det fick så klart bli röda rosblad.





Nu tar jag semester några dagar och låter även bloggen vila. Ses igen efter helgen!


Inga kommentarer: