onsdag 3 oktober 2012

Väggsnyggt

Dagens inspiration från Pinterest handlar om saker som hänger på väggen. Det finns så himla mycket snyggt man kan pryda sina väggar med och jag börjar inse att jag antingen får skaffa mig fler väggar eller börja byta ut saker som hänger på de befintliga väggarna, för att kunna få plats med allt fint. Det senare alternativet är kanske enklast att genomföra... Man vill ju inte att alla väggar ska vara smockfulla med grejer för då blir det lite "Man ser inte skogen för alla träd"-känsla. Vissa väggar ska nog till och med lämnas tomma, medan andra kan bära upp flera tavlor/affischer.


Man kan ha en gigantisk tavla på väggen...

...eller flera mindre i olika storlek, färg och form.


Här ett snyggt gör det själv-tips: häng planscher i byxgalgar! Endast ett hål i väggen krävs per plansch och det är väldigt enkelt att byta ut mot ett annat motiv. 

Följ mig gärna även på Pinterest! Där samlar jag bilder på allt jag tycker är vackert. Det här skriver jag med lite mindre bokstäver för jag vill inte skrika ut det: Jag har nyss börjat samla vackra julbilder på min Pinterestsida. Schhh, en del blir upprörda när man börjar tänka jul så här tidigt. Jag kan bara inte hjälpa det.



Inga kommentarer: