torsdag 22 november 2012

Enkelt till glöggen

Det börjar närma sig första advent och vissa förberedelser är redan i gång här hemma. Idag stod jag och höll i en flaska julmust i affären, men den fick inte följa med hem idag. Risken är för stor att jag dricker upp den bums och jag vill nog vänta en liten stund till med allt det juliga. Pepparkakor är i och för sig redan inhandlade och avsmakade. Blossas glögg 2012 likaså (köptes redan i oktober!).

Fabrikens torsdagstema är Glöggfest och jag tänkte komma med några enkla bidrag. Det kan vara gott med både salta och söta tilltugg till glöggen. Alla behöver inte vara så himla juliga, tycker jag. Det viktigaste är att det är gott. Man behöver inte heller slå knut på sig själv och göra 48 olika saker. Man vill väl mest umgås, ändå? Förra året körde vi på tunnbrödstorn med skagenröra och knäckebröd med manchego och fikonmarmelad - dundergott! Det enda söta vi hade var en tryffeltårta. Den är dock söt och mastig så det både räcker och blir över :-)








Inga kommentarer: