söndag 18 november 2012

Glänsande födelsedagsfika

Nu har det kalasats i dagarna två! Idag kör vi myssöndag med läsning (de vuxna) och lek med alla födelsedagspresenter (4-åringen F). Jag har också gått igenom de 178 korten från dessa kalasdagar, vilket tog sin lilla tid, men nu finns några utvalda bilder på det hembakade fikat här nedan att beskåda.

F har under en ganska lång tid deklarerat att silver och guld är hans favoritfärger. Jag har letat mig smått fördärvad efter en snygg tröja med silver eller guld på till honom. Det finns inte. Självklart har jag mest letat på tjejavdelningarna för på killavdelningarna lyser glittret med sin frånvaro (kan finnas på nån enstaka döskalletröja, men det kommer inte på frågan!). På tjejavdelningen glittrar det desto mer, men alltid i en gräslig kombination med lila eller rosa och typ Hello Kitty.

Eftersom det inte blev någon tröja i guld och silver fick födelsedagsfikat gå i dessa färger i stället.









De små flaggorna fixar man lätt med tandpetare och washitejp. Tejpen viker man dubbel runt tandpetaren och sen klipper man in som ett V i tejpen.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, så fint allt blev! Älskar girlanden och den höööga tårtan! Kan tänka mig att F är mycket nöjd nu:). Borden som allt står på tycker jag också ser himla snyggt ut. Med lite patina sådär, helt i min smak!

Greta har pratat så mycket om F sedan ni var här, "F gör såhär" o.s.v. Nästa gång kommer vi förbi er på vår väg norrut.

Stor kram till dig och ett grattis till Folke!

Sara T sa...

Gud så fint, Linda! Synd att det inte går att hitta några glitterkläder till lillen :) På tal om rosa för tjejer och blått för killar-diskussionen, så har vi i alla fall kommit ganska långt i Sverige, jämfört med Danmark, se länk:
http://www.metroxpress.dk/forbrug/i-sverige-ma-piger-lege-med-maskinpistoler-i-danmark-ma-de-ikke/KOblkr!xS964QAw9TI/
Kram Sara