söndag 11 november 2012

Noga utvalda blommor till far

Idag har vi firat S med blommor och brunch! Blommorna köpte jag och F igår under stort hemlighetsmakeri och vi lyckades gömma dem här hemma utan att S såg dem. F tog besöket i blomsteraffären på stort allvar och var högst delaktig i bukettsammansättningen. Lite stolt måste jag få säga att han gjorde ett bra jobb! Imorse skrev vi kortet tillsammans och vi som vet vad F heter ser klart och tydligt att det är hans namn som står på kortet.


Brunchen åt vi på Krusenbergs herrgård som ligger otroligt fint vid Ekon en bit utanför Uppsala. Det var ett bra utbud på brunchen (men inte det bästa jag har stött på) och vi hade turen att få sitta i ett eget rum. Det blev rätt trångt för de gäster som satt i de större rummen... En sak som jag ofta slås av på liknande ställen är oförmågan att driva konceptet helt igenom och göra det med kvalitet. Det är ju en gammaldags stil på herrgården och inredningen försökte smälta in, men de ljusblå gardinerna i billigt polyestertyg som hängde för fönstren i salongerna funkade inte riktigt. Jag önskar att de i ännu större utsträckning kunde tänka på den gamla devisen: Det är detaljerna som gör det!



Inga kommentarer: