söndag 14 oktober 2007

Presentpyssel

Igår var jag på 30-årsfest, igen! En mycket trevlig födelsedagsfest kombinerat med inflyttningsfest i min väns nya lägenhet i Stockholm. En av presenterna hon fick av mig var denna egenhändigt ihopknåpade receptpärm! Hon är vegetarian, precis som jag, och kände att hon hade fastnat lite i samma gamla maträtter (bildligt talat) och behövde ny inspiration. Så jag kopierade ett antal av mina och S:s favoritrecept och tog en vanlig, tråkig pärm och klistrade dit lite fina papper och kort. Vännen blev väldigt glad!

Jag tycker ju att det är kul att pyssla, men har inte helt fastnat för scrapbooking-trenden. Ibland blir det lite väl mycket olika papper som ska rivas hit och dit och snören i alla former och färger. Till det ska det vara käcka bokstäver och små knappar och snäckor och jag vet inte vad! Jag gillar det lite mer stilrent.

Inga kommentarer: