torsdag 29 januari 2009

Tårtvrak

Jag älskar tårtor och tycker överlag att det äts för lite tårta här hemma hos oss. Varje, lite mer festligare tillfälle, bör firas med en mumsig tårta, det är min filosofi (som tyvärr inte alla delas av S). Jag skulle inte alls kalla mig kräsen när det kommer till tårtor, men efter att ha titta på den fantastiskt roliga (och hemska) hemsidan cakewrecks.com, så insåg jag att det finns en hel del tårtor jag inte skulle äta. Den här Thanksgiving-tårtan ser till exempel allt annat än lockande ut.



Och om jag var sugen på tårta så vill jag inte att den ska påminna om mat, det blir liksom helt fel för mina smaklökar.




Hemsidan fick mig också att inse att det finns en hel del männsikor som inte alls borde ägna sig åt att göra tårtor. För om jag beställer en sån här tårta till mitt bröllop...


...så skulle jag bli tokig, och inte alls kunna skratta åt det, om jag fick en sån här






Vill ni däremot se bakverk som sätter igång en rejäl salivproduktion så kolla in Bakerella. Hon har bl.a. gjort dessa tårtor som ser mumsiga ut allihopa!


Men hennes specialité är cupcakes i olika färger och former, gärna med små figurer på. Hon gör också små cupcakes på pinnar så att de blir som en liten munsbit - mums!

Inga kommentarer: