söndag 14 juni 2009

Bröllop på vattnet

Igår var vi på en av mina äldsta vänners bröllop i Stockholm. Vigseln ägde rum på en båt i Mälaren och middag och fest var på Långholmen, så ett visst vattentema fanns. Jag hade fått den stora äran att ansvara för blommorna! Så det tillverkades brudbukett, bordsdekorationer och andra blommor som skulle förgylla festlokalen. Det enda önskemålet från bruden var: "Jag vill gärna ha förgätmigej". En blomma som är väldigt söt, men ömtålig och svår att få tag på. Men visst blev det förgätmigej, och lite andra blommor också som skulle ge ett naturligt intryck och en känsla av svensk försommar.

Vigseln var supervacker och självaste Jocke Berg var där och sjöng "Utan dina andetag"! Det var sååå vackert! Det blev en speciell stund för mig och S också eftersom vi hade den låten på vårt bröllop (dock kunde inte Jocke Berg komma just då ;-)). Dagen bjöd på typiskt svenskt sommarväder: det regnade. Men med ett paraply, gott humör och mycket skumpa blev det ändå en väldigt trevlig dag!

Här är ett urval av de grejer jag gjorde. Brubuketten är längst ner till höger (i en ful vas = avklippt ciderflaska)

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Wow, vilket bröllop! Jocke Berg minsann, riktigt häftigt! MEN jag tror absolut inte att låten var mindre känslosam på ert bröllop! Den var otroligt vacker där! Och alla vi som satt i det mysiga biblioteket i ljusens sken kände också sååå mycket för er och hela situationen:) Ni får jättegärna komnma förbi på fika den 3:e!!! Gör det! Det trista är bara att L kan vara hemma först vid 14-14.30. Det är hans sista jobbardag innan semestern... Det roligaste är så klart om ni kommer då, men behöver ni komma tidigare, så är ju jag iallafall hemma. Tack för det gulliga mailet! Ser så ram emot att träffa er hela familjen:)

Ps. Underbar brudbukett!

Kram