torsdag 24 april 2014

Mataffärsblommor

Påskfirandet är över för den här gången, men vi hade ett annat firande redan i onsdags igen: S:s födelsedag. Det duggar tätt med festligheter så här på våren! Nu är inte S lika mycket för firande och festligheter som jag; han ville helst inte göra något särskilt alls. Några presenter, lite blommor, god middag och bullar (nej, tårta är helt enkelt inte S:s grej) till efterrätt blev det i alla fall.

Av olika anledningar fick jag lov att köpa blommor i mataffären. Men det är faktiskt inte helt fy skam. Man kan få ihop rätt snygga kreationer från deras utbud. Billigare än i blomsteraffären också! Jag köpte två stycken tio-pack vita rosor och en bunt ljusrosa/aprikosa elegansnejlikor. Har ganska länge hållit mig ifrån just de nejlikorna. Fick en överdos när jag för många år sen praktiserade i blomsteraffär och blev satt på att göra små bordsarrangemang. Många små bordsarrangemang, en så där 80 stycken. Alla innehöll bland annat elegansnejlikor, så efter det kändes de inte så kul längre. Men nu börjar jag så smått gilla dem igen!

 
 

Inga kommentarer: