onsdag 22 januari 2014

Att vara inspiratör

I förra inlägget visade jag den nya "våriga" mood boarden i vårt arbetsrum. På något vis tror jag att mitt arbete med den smittade av sig på (eller inspirerade, kanske jag ska säga, låter mer positivt) vår son. För någon dag senare pysslades det inne på hans rum som aldrig förr. Han klippte och tejpade. När jag gick in dit en stund senare möttes jag av detta:

 
En mood board med Star Wars-tema! Så himla fint! Eller ja, inte fint i bemärkelsen "vackert och matchande" med fint i bemärkelsen "personligt och kreativt". Och vilket är egentligen viktigast?
 
På bilden ovanför kan man ana solen som sträcker in sina strålar genom sonens fönster. Idag lyser den med full kraft och jag tycker att det är så härligt! Det är något speciellt med en kall och solig vinterdag. Det gör något med själen som annars inte fått så mycket energi av vädret så här långt. Helt plötsligt kändes den gula kudden i soffan mer rätt än på länge!
 

 
 

Inga kommentarer: