lördag 11 januari 2014

Vinter ute, vår inne

Nånstans hade jag kanske önskat att vi nu kunde hoppa över vintern och gå direkt på vår. Jag är ju liksom inte så jätteförtjust i vinter. Hatar att frysa - en stor anledning. Svårt att cykla i snö och is - en annan. Ser rätt dum ut i mössa - en tredje. Men nu kom ju snön i natt. Det har varit minusgrader och mina fingrar skiftade färg till vitt. Jag drattade omkull med cykeln och jag var tvungen att trycka ner en mössa över öronen eftersom sonen prompt skulle ut i pulkabacken. Trots detta är jag inte alltför lessen. Vit snö är väldigt fint! Och här inne är det varmt och jag låtsas att det är på väg att bli vår med hjälp av spirande blommor.

 
 
 
 
 
Hyacinterna är jag lite kluven inför... Det är så mycket en julblomma för mig. Men egentligen borde det ju vara en vårblomma eftersom det är då de blommor utomhus, tillsammans med andra lökväxter. Dessa raringar reades ut för 5:-/st så då fick snåltanten inom mig vinna över julälskaren :-)
 
 

Inga kommentarer: