torsdag 19 juni 2008

Förlåt!

Ja, jag ber om ursäkt att det var så längesen jag gjorde ett inlägg här på bloggen. Det har helt enkelt varit rätt mycket: flytt, avsluta allt på jobbet, gå på bröllop och namngivning och sist men inte minst ett bredband som inte har velat fungera! Men nu är det lite lugnare med allt och jag har sommarlov och bredbandet fungerar.

Jag packade nyss upp tre flyttlådor, så allt sånt bestyr är inte färdigt, men nu finns det tid att småfixa lite varje dag. Det svåraste nu är bara alla beslut kring inredning som måste tas. Vilken färg ska gardinerna i köket ha? Var ska byrån i sovrummet stå? Ska vi ha vita eller svarta krukor i vardagsrumsfönstret? Jag vill ju helst bestämma och göra färdigt allt nu, på en gång. Men de riktigt bra och fina grejerna kanske inte låter sig hittas nu, på en gång...

All inredning kommer att dokumenteras och läggas upp här på bloggen, hoppas jag. Så länge får ni en liten bild på tapetseringen av en vägg i köket. Alla säger ju: "Tapetsera, det är så lätt!", men jag vet inte riktigt om jag kan hålla med. Visst, det var inte supersvårt men en hel del tålamod krävdes när de skulle mönsterpassas. Tur att S kunde hjälpa mig (med tålamodet, vill säga ;-)).

1 kommentar:

JesperochKarin sa...

Åh Linda! Den tapeten var ju jättefin!!! Har varit och spanat lite ibland och längtat efter dina inlägg, fast ajg själv har ju inte skrivit några heller.. men det är ju mycket vid terminsslutet och nu börjar äntligen sommarlovet!!!
Kom gärna förbi i sommar, hoppas ni har det fint, stor kram Karin