söndag 26 februari 2012

Husmorspoäng?

När jag var lite yngre pratades det en hel del om vuxenpoäng. Typ att veckohandla när man var 22 år gav vuxenpoäng, och än mer poäng fick man om man dessutom hade ICA-kort. Nu när allt detta är ett faktum eftersom man helt klart är vuxen (fyller ju för sjutton 35 i år!) undrar jag om man i stället kanske ska prata om husmorspoäng, som liksom är snäppet "värre" än vuxenpoäng? Husmorstrenden är ju stark så då borde husmorspoäng passa bra in. Jag bestämmer det. Och då kan jag efter dagens kanelbullebak tillsammans med sonen ge mig själv ett par av dessa nyinstiftade poäng!


Hela husmorsdebatten tänker jag inte ge mig in i här, för detta är ingen politisk eller ideologisk blogg, men jag kan väl säga så mycket som att någon hemmafru blir jag ALDRIG och jag har svårt att förstå dem som är/vill bli det. Men jag vet ju också att husmor inte alls behöver vara samma sak som hemmafru, utan snarare kan syfta på en stark kvinna som har koll på läget, vilket gör saken lite bättre. Men nåt fökläde med volanger det tar jag aldrig på mig!

Inga kommentarer: