onsdag 21 mars 2012

Påskpynt om man vill

Snart är det dags för påsk - favorithögtid nr 2! Julen är en ohotad 1:a, så är det bara, sen kommer påsken och sen kommer typ ingenting. Pingst, midsommar och de där andra högtiderna är inte någon stor grej för mig. Vad är bra med påsken då? Jo, det är oftast soligt och rätt varmt, det finns ett visst fokus på godis och annat gott och det finns inga måsten. (De har vi i och för sig försökt utrota så gott det går på julen också.)

Vill man pynta lite så gör man det. Vill man inte så kommer det ingen pynt-gestapo för den sakens skull. En sån kan ju faktiskt annars dyka upp till jul. Eller ännu hellre: två månader efter jul hos folk som har mage att ha adventsljusstaken kvar! Jag ryser vid blotta tanken.

I alla fall, här kommer lite påskpynt tillverkat av duktiga människor på vår jord. Allt finns att köpa på Etsy!


Färgglad ägg-girland från Lazy Catrepillar



Söta virkade påskharar från Looped with love 4U.

Mönstrade pappersägg att hänga upp i påskriset från Triple C Designs.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Jag rangordnar högtiderna efter hur många lediga dagar de innehåller, så då håller jag nog påsken på andra plats också. Plus att det är verkligen bra det där med att påsken kan man fira lite mer som man vill! Dags att skaffa björkris nu tror jag bestämt.