fredag 9 januari 2015

Ledighet ger mig kli i fingrarna

I förrgår var första dagen tillbaka på jobbet efter julledigheten. Känslor kring det? Jovars, helt okej känslor faktiskt. Bortsett från att det kändes helt sjukt att kliva upp halv sex på morgonen, så var känslan övervägande positiv. Igår blev den ännu bättre för då fylldes skolan av elever! Idag var det också bra eftersom det är fredag :-)

De här kvällarna efter dagarna på jobbet har varit rätt sega och gäspiga, så när jag egentligen borde ha avslutat stora omgörarprojektet här hemma, så har jag mest legat under en filt i TV-soffan. När vi kom hem från Skåne efter nyår satte jag nämligen igång med att röja, städa, plocka bort, byta plats och plocka fram. Den känslan kommer nästan alltid efter en längre tids ledighet. Jag får kli i fingrarna och måste få ta tag i saker, fixa och göra fint! Så alla julsaker förutom adventsstjärnorna i fönstren har plockats bort, lite nya saker, framförallt ett helt gäng gröna växter, har inhandlats och en stor omflyttning av sakerna i Stringhyllan påbörjades. Denna omflyttning skulle ju såklart behöva slutföras, men inte just nu. Inte igår kväll. Inte ikväll. Till helgen har jag kanske ny kreativ energi?


Å, klorofyll!
 

Inga kommentarer: