onsdag 1 april 2015

Okej, lite gult då...

Idag är det dymmelonsdag, vilket traditionellt sett inleder påsken (bestämmer jag). Alla nationella prov är äntligen rättade, jag firade med ett glas vin till middagen och nu är det officiellt påsklov!

Påsken är en högtid jag gillar otroligt mycket. Finns liksom bara bra saker med den: Den är på våren och det börjar blir ljust. Man "måste" ingenting. (Så mycket lättare att få familjen att avstå från sill, köttbullar och Jansson på påsken än på julen!) Allt är inte stängt så man kan göra trevliga utflykter. Det ingår att man äter mycket godis och jag gillar godis. Möjligtvis har jag lite problem med den gula färgen som är så populär vid påsk. Inte lika stora problem som jag har med den röda färgen vid jul, men ändå. Påskpynt i form av ägg, tuppar och kycklingar förekommer i princip inte hos oss, lika lite som tomtar och änglar förekommer vid jul. Jag markerar högtiden med något av det bästa jag vet: blommor!

 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: