tisdag 28 augusti 2007

Lite sommar kvar...


Hu, va det är ruggigt ute just nu! Det känns inte som sommar på något vis. Det enda beviset är de här fina blommorna som står bredvid datorn där jag sitter.

Jag älskar blommor och skulle vilja ha massa fina buketter i lägenheten! Nu är det ju tyvärr så att blommor inte är helt billigt. Det är en sak som kan få mig att önska att jag bodde i Stockholm - för där kan man köpa en massa fina blommor väldigt billigt på Hötorget! Här i Uppsala finns inget liknande förutom nu på sensommaren då olika odlare kommer in till stan och står på Fyristorg varje lördag. Det är en underbar färgprakt där då med en massa frukt, grönsaker och blommor! Lite synd för min del, på sätt och vis, då jag mest gillar vita blommor... Från detta torg kommer dahliorna och floxen i min bukett.


En dahlia hade gått av, så den kunde inte vara med i buketten. Då klippte jag den ännu kortare, satte i en liten glaskopp och så fick den sprida lite blomsterprakt i badrummet!

Inga kommentarer: