måndag 29 oktober 2007

Ruskväder och solsken

Idag är det verkligen ruskväder ute! Man blir blöt så fort man sticker ut näsan, fastän det liksom inte regnar på riktigt, och så blåser det ordentligt så alla stackars löv som har klamrat sig fast vid trädens grenar in i det sista, nu tvingas att släppa taget. Sen är jag lite småförkyld också, vilket ju inte gör situationen bättre...


Men nåt som kan få en på lite bättre humör är självklart att tända en massa ljus och krypa upp i soffan med en kopp te och kanske en trevlig inredningstidning. Eller så kan man drömma om sommaren, som ju trots allt bjöd på finare väder än vad det är nu ;-).


Jag hittade lite före- och efterbilder på min balkong, när jag sorterade kort i datorn. Det ser ju riktigt varmt och skönt ut på dessa bilder! Och balkongen ser ju helt klart mer inbjudande ut på efter-bilden. Växten med några stora vita blommor på är en av mina favoritblommor: agapanthus.







FÖRE










EFTER

Inga kommentarer: