söndag 7 oktober 2007

Ååå va jag gillar blommor!


Den här buketten gjorde jag idag när jag inte hade så mycket annat för mig. Den är ihopsatt av en bukett som jag fick av S igår och en bukett som jag köpte förra veckan, men där vissa blommor inte var så glada längre. Alvar Aaltos snygga vas passar så bra till lite större buketter, för blommorna får verkligen bre ut sig, och det blir lite oregelbundet och inte så stelt - precis som i naturen!

De vita snöbären får mig att tänka på mina promenader till skolan när jag var liten. I en väldigt brant uppförsbacke växte det buskar med snöbär. Vi brukade plocka dem och trycka sönder dem så att det "pangade" till, ungefär som med sån där bubbelplast. Väldigt roligt när man var åtta år!

I alla fall, buketten livar upp denna gråmulna söndag litegrann! Ibland kan jag tycka att rosa är så himla snyggt :-).

Inga kommentarer: