fredag 18 juli 2008

Omgjort

Nu tänkte jag visa några resultat av allt fixande som jag håller på med om dagarna. Först är det vår lilla nisch i hallen (en av de saker jag föll för på visningen av lägenheten). Jag glömde bort att ta ett riktigt bra "före-kort", nu ser man bara ungefär hur det såg ut. Men det var vitmålat och så satt det en ful hatthylla i mörkt trä och typ mässing längs hela väggen. Vi hade en vanlig obehandlad skohylla från IKEA att ställa våra skor på, vilket lett till att hyllan var rätt smutsig efter några års användande... Den målades helt sonika svart! En ny, lite mindre hatthylla införskaffades och målades vit. Som bakgrund satte vi upp Fionas fin-fina tapet med silvriga björkkvistar!




FÖRE














EFTER







En annan sak jag har pysslat med är att klä om mormors gamla ottoman! Den är himla praktisk, för den tar inte så mycket plats men man får en extra sittplats och inuti kan man förvara massa hemliga saker ;-). Den dammades av, onödiga band och knappen på toppen klipptes bort och sen fick den ett nytt tyg från Åhléns (79:-/m på rea!).



Inga kommentarer: