söndag 19 juli 2009

Cupcakes

I min ursprungsfamilj firar vi namnsdagar, något jag försöker införa även i min nya lilla familj. I veckan hade lille F namnsdag och det firades lite smått i alla fall. Jag hade givit mig på att baka cupcakes för första gången. Muffins har jag bakat enormt mycket och skillnaden är egentligen inte så stor; det är väl bara glasyren och garneringen som skiljer dem åt (cupcakes har men ej muffins). Så här blev resultatet:



Det finns ju en uppsjö av bloggar, både svenska och utländska som handlar om just cupcakes. Och jag blir så imponerad av vissa människor och deras enorma färdigheter! Jag tror att jag har nämnt favoriten Bakerella förut, men det tål att upprepas. Hennes blogg är en fröjd för ögat (och gommen kan jag gissa)!



Dessa gjorde hon till en konfirmation, därav korsen. Men hon är en riktig bakexpert och gör en massa dundersmaskigt förutom cupcakes, och det mesta är så där härligt svulstigt amerikanskt ;-)

Inga kommentarer: