onsdag 12 maj 2010

Man kan ändra sig

Var in en sväng på Myrorna idag (ligger så praktiskt precis bredvid ICA där vi brukar handla) och kunde inte motstå en lampa. De passar egentligen inte alls in hemma hos oss nu, men jag har ju börjat byta stil (i huvudet i alla fall) och den kommer bli perfekt i vår nästa lägenhet! Och blir den inte det så har jag förlorat 60 :-, vilket inte gjort mig utfattig som tur är ;-)


Jag tror banne mig att vi hade en sån här lampa hemma när jag var liten! För tio år sen hade jag nog fått smärre kväljningar av en liknande gammal lampa. Tänk vad man kan ändra sig!

Apropå saker som har funnits hemma när man var yngre och som man då inte tyckte att det var nåt särskilt med, men som man nu gillar skarpt - här är ännu ett exempel:


Den gråvit-mönstrade lilla vasen från Uppsala Ekeby har länge stått i mitt barndomshem, och jag har väl mest tyckt att den varit en gammal tantvas, tills för några år sen då jag började vurma för gammalt fint porslin, gärna Uppsala Ekeby. Så den fick vackert följa med mig hem för någon månad sen! Framför står en liten grön kanna från en loppis på Österlen.

Inga kommentarer: