söndag 18 juli 2010

Super size loppis

Nu sitter jag i det fina huset på Österlen och bloggar! Vi har varit här en vecka redan men kommer stanna två till, vilket känns riktigt skönt.

Idag var jag med om en ny loppisupplevelse! Det var stor utomhusloppis i grannbyn på idrottsplatsen, anordnad av idrottsföreningen. Det är ett återkommande inslag varje sommar och anses vara lite av en folkfest (ändå har jag inte varit där tidigare!). I korta drag går det till så här: Halv nio släpps man in och får kolla in alla saker (typ en fotbollsplan full). Klockan nio ljuder en signal och man får börja handla. Det kan ju då vara så att flera personer spanat in samma sak och det blir i så fall budgivning. Jag hade spanat in mig på en jättesöt barnstol i 50-talsmodell. Jag och två andra, så efter en kort budgivning var jag tvungen att ge mig. Trist. Men snart var jag glad igen efter tre snabba fynd. Detta fick jag med mig hem för sammanlagt 45:-.




Fyrtiofem kronor för en stol, en kakburk och en keramikskål! Inte så pjåkigt. Och då prutade jag inte ens...

Inga kommentarer: