tisdag 15 mars 2011

Farmorsrutor

Första dilemmat när jag ska skriva blogg: ska jag skriva om vädret och vårens tvekande eller ej? Alltså, alla vet ju - våren är på väg och vi har längtat för vintern var ta mig tusan för lång! Så.

En bra sak med denna vinter var att jag fick en fin och värmande pläd. Jag har letat länge efter en stilig pläd med mormorsrutor på svart bakgrund. Fick för mig att det borde finnas en i mina föräldrars klädkammare. Hade fått för mig fel, uppenbarligen. Tänkte buda till mig en på Tradera. Insåg att den tanken var jag inte ensam om och gav upp innan jag blev ruinerad. Vad händer då? Hux flux så dyker Den perfekta filten upp i huset i Skåne. Filten har S:s farmor virkat och snälla svärmor gav den till mig! S påpekade lite fint: "Du som alltid har sådan otur". Nej, okej, inte ALLTID men faktiskt rätt ofta. Tycker jag när jag tycker synd om mig... Men med en så här fin filt är det i alla fall lite mindre synd om mig!


Inga kommentarer: