måndag 5 september 2011

Dagisminnen

Vilken tillfredsställelse! Några pysselprojekt har blivit avklarade den gångna helgen och den känslan det ger - underbar!



Ett stycke loppisinhandlad lampa kom upp i vardagsrumsförnstret. (Nu kanske ni tänker: det är väl inte direkt att klassas som ett projekt - att sätta upp en lampa är ju rätt enkelt. Visserligen, men detta var en lampa från 60-talet och då var inte elstandarden likadan som nu, så det krävdes ett kontaktbyte och lite annat pill innan lampan kunde hängas upp och tändas. Så visst var det ett projekt).



Nästa projekt handlade om att sy. Jag hade köpt det finfina tyget "Jakten" från Almedahls för att sy ett kuddfodral till gästsängen. Någonstans på vägen gick det fel. Även om jag skulle vilja det så är inte matte min stakaste gren, så jag fick dubbelt så mycket tyg som jag behövde. Inga problem egentligen - det var ju bara att sy två kuddfodral! Detta mönster tar mig direkt tillbaka till tidigt 80-tal och mitt dagis. Ett stort stycke av detta tyg hängde nämligen på väggen i ett av rummen på dagis. Så härligt!

Inga kommentarer: