torsdag 3 april 2014

Att firas på bästa sätt

Igår var det bemärkelsedag här i familjen - min! Det blev en väldigt härlig dag, precis som födelsedagar ska vara. Jag fick en timmes sovmorgon, vaknade av sång från käre maken, satte mig vid ett otroligt fint dukat frukostbord bestående av alla möjliga godsaker, som vräkte sig i morgonens solstrålar. Där stod också en fantastisk blombukett och några paket. Sen kom sonen och överöste mig med pussar och så var den morgonen gjord!



Det var inte slut där! Eftersom jag hade min företagsdag igår så var jag mer fri med min tid. Jag kunde därför äta lunch med S och sen gå och få massage. Det är verkligen en sån härlig stund att ligga där på britsen och få de onda ryggmusklerna knådade.
 
Kvällen avslutades med önskemat (ni vet, den som fyller år får önska middag) som bestod av italienska qournfärsbullar i gräddig tomatsås med klyftpotatis. Urgott! Receptet finns här om någon vill prova. Till efterrätt blev det en variation av bakelser från Güntherska - det bästa konditoriet i stan. Nu tänker kanske ni: ingen tårta!? Nej, det blev ingen tårta. Det tog emot lite att fatta det beslutet för födelsedag = tårta. Men det görs typ inga tårtor för tre personer och man kan inte få så väldigt många smakupplevelser från en tårta. Tre olika bakelser däremot, som enligt vår familjesed alltid skickas runt så alla får smaka på alla, det gav både otroliga smakupplevelser och räckte alldeles lagom till vår lilla familj!

 
 

Inga kommentarer: