onsdag 6 augusti 2014

Man tager vad man haver

Jösses - tiden springer iväg! Vi är hemma i Uppsala igen och dagarna har bara rullat på. Så mycket vettigt har inte blivit gjort i värmen. Jag började jobba i måndags och var då konstant svettig. Mitt arbetsrum på andra våningen i en stor ljusgård har ingen ventilation överhuvudtaget, så där var det - skitvarmt! Igår när vi hade möte så började det plötsligt regna och nästan alla jublade av glädje :-) Jag också, faktiskt. Även om jag inte direkt lider av värmen så vore det skönt med ett litet avbrott. Typ en regn- och ruskdag så man fick ta på sig strumpor och häcka i soffan en stund.

Som sagt var, inte mycket blir gjort här, men jag har lyckats få ihop några blombuketter av det som finns i vår lilla trädgård. Just nu är det inte så mycket som blommar... Måste se till att plantera lite mer sensommarblommor!

Några kvistar salvia och vit clematis från grannen (!?). Clematisen växer på en spaljé som delar våra trädgårdar och en ganska stor del har tagit sig över på vår sida, så jag anser mig vara i min fulla rätt att knipsa av några stänglar!
 
Två små bolltistlar - de enda i rabatten som inte var överblommade.
 
Ljuvliga kaprifoler (ahh - barndomsminnen!) och häftiga nypon, som nästan är svarta, norpade från buskarna på gården (!?). Man får helt enkelt ta det som finns tillgängligt!
 
 

Inga kommentarer: