måndag 22 december 2014

Fina juletiketter

Nu är det jullov! Ett tunt vitt täcke har lagt sig ute på gräsmattan under natten, Diana Kralls julskiva står på i bakgrunden och jag slår in paket efter paket. Njutning!

Jag brukar försöka ha en liten tanke med paketinslagningen, ett tema liksom för alla paket. Det brukar gå sådär. I början är jag jätteambitiös och mixar och matchar, men nu mot slutet blir det lite mer hipp som happ. När F är med vid inslagningen blir det garanterat mer hipp som happ enligt mig, men självklart genomtänkt enligt honom. Vi har inte samma "tema" för inslagningen. Han kör mer spontant och dras mot glittrande snören och glänsande papper eller roliga tomtar. Jag försöker hålla det lite mer nedtonat. Självklart blir hans paket mer fantastiska än mina!

Årets tema är lite rustikt; grått, vitt och natur. Till detta hittade jag perfekta nedladdningsbara etiketter på Etsy! Funkar på samma sätt som tavlorna: man betalar en liten summa (typ femton kronor) får en fil som man laddar ner till datorn, skriver ut och klipper isär.


 
 
 
 

Inga kommentarer: