söndag 14 februari 2016

Kärleksdag!

Så var snön och minusgraderna tillbaka - det ante mig! Ja, ja det är ju fortfarande vinter eftersom februari är en vintermånad, så det är bara att gilla läget. Ganska fint ändå med det vita täcket och små solglimtar här och där.


Idag är det Alla hjärtansdag och vi firar lite lagom. Vi har mumsat en del såna där lite halvläbbiga röda geléhjärtan och ikväll blir det lite extra god middag. F pussas mer än vanligt och jag köpte rosa blommor till helgen (inte röda, nej, nej, det funkar inte!). Snart ska jag ner på stan och fika med två vänner; en av dem har jag inte träffat på nästan två år! Det är en bra aktivitet på denna kärleksdag - fika med kära vänner.

Vårens färg här hemma är blått. Jag brukar få en rosa-längtan så här års, vilket är lite konstigt eftersom jag egentligen inte är så jätteförtjust i rosa, men i år blev det blått. Mycket mer logiskt då det känns mer som "min" färg. Bland annat har jag införskaffat två nya blåmönstrade kuddfodral till soffan.


Den i förgrunden är sydd av ett William Morris-tyg och kudden längre bak kommer från House of Rym. 


Inga kommentarer: