söndag 16 mars 2008

Gamla tapeter och fina ranunklar

Nu är det inte så långt kvar till påsk och det ska bli så skönt med lite ledigt! Tyvärr verkar det inte bli något fint väder, utan kallt och ruskigt. Vi ska ner till Skåne så det kanske är lite varmare där, men det brukar blåsa rätt rejält i stället...

Helgen har bestått av god mat, lite shopping på stan, melodifestivaltittande (så klart!) och idag lägenhetstittande. Vi kollade på två olika lägenheter och båda behövde fixas rätt mycket. Det är lite dubbelt det där: kul att få göra snyggt och fräscht och välja sånt som man själv gillar, trist att behöva lägga mer pengar och jobb på att få lägenheten som man vill ha den. Vi är inte direkt några hantverkare heller, så det känns lite osäkert. En lägenhet hade till och med grön gammal heltäckningsmatta och vävtapet i ett rum!

Just det - jag var en sväng till Plantagen igår också. Där kan man verkligen hitta blommor till ett bra pris! Om man köper tre buntar/buketter med blommor så betalar man bara för två. För en blomfantast som jag, som hellre binder min egen bukett än låter en florist göra det (jag brukar alltid binda om dem ändå när jag kommer hem), är det perfekt! Det blev en gullig bukett med vita och rosa tulpaner, underbara melerade ranunklar (favoritblomman) och några körsbärskvistar.

Inga kommentarer: