söndag 2 mars 2008

Placeringsägg

Det är inte fruktansvärt långt kvar till påsk (jippii - jag gillar verkligen påsken för man får äta smaskigt godis och solen skiner oftast!) och tänker man fixa lite eget påskpyssel så brhöver man snart sätta igång. Här är lite pyssel jag gjort under helgen. Temat är ägg (nähä?!) och det är lite förslag på placeringskort till påskmiddagen.



Det gäller att man har ett kokt ägg, för annars går det lätt sönder... Sen är det bara att ta en pappersbit, skriva namnet på och fästa med ett fint snöre!




Här har jag skrivit namnet med "gnuggbokstäver" (det är likadana på etiketten på det andra ägget - jag har inte någon kalligrafihandstil direkt...) direkt på ägget, satt lite sisal i en äggkopp och sen stoppat i ägget.

2 kommentarer:

Tjohalia sa...

Tjusigt, fastnade extra mycket för den andra bilden. Kram Sandra

Linda sa...

Tack för dina kommentarer! Kul att få bekräftelse på att någon kollar ens blogg. Jag har kikat på din också - mycket inspiration där!