onsdag 26 mars 2008

Vi ska flytta!

Mitt i all påskyra så har vi gått och köpt en ny lägenhet! Det känns helt overkligt. Vi skrev kontrakt igår och det blir en sån där konstig känsla: Vadå, ska vi bara skriva på nåt papper och sen har vi gjort vårt livs största affär? Borde det inte vara mer allvarligt och liksom större? Vi skulle lika gärna kunna ha köpt en ny tröja; det är ungefär samma procedur... Nej då, men lite skumt känns det allt. Så nu ägnas dagarna åt att snygga till vår befintliga lägenhet inför försäljning och fixa adressändring, flytt av telefon, ändra hemförsäkring och en massa annat. Tur att jag har påsklov!


Hjärnan måste också ställas in på inrednings-mood för att tänka ut hur vi ska fixa i den nya lägenheten. Vilka färger ska målas i vilka rum? Vilken tapet ska vi välja till hallen? (Den på bilden till höger gillar jag rätt mycket, den kommer från ECO.)Vilket golv ska läggas på den fula plastmattan i klinkerimitation? Hur ska vi möblera? Ja, herregud - jag har inte riktigt fattat att vi har en ny lägenhet så inredningstankarna går trögt... Men vi ska inte flytta in förrän i maj, så det finns ju tid kvar.

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Grattis till lägenhetsköpet! Åh jag är så avundsjuk! :) Kram Sandra