tisdag 5 augusti 2008

Gamla saker på Österlen

Det finns som sagt var väldigt många caféer på Österlen. Något annat som finns lite varstans är loppisar. Jag gjorde några loppisrundor; dels till några gamla beprövade ställen, men även en del nya (precis som med caféer så poppar det upp några nytillskott varje sommar). I Glemmingebro hittade jag tre stycken som jag aldrig varit på förut!


Här är bilder på mina fynd:



Det blev en hel del keramik och glas... Det finns så mycket fint bland allt skräp ;-) Det krävs ju en del tålamod, vissa loppisar är ju mer städade och sorterade än andra. Ofta följer de mönstret: rörigt=billigt, snyggt och städat=dyrt. Det är frågan vad som är värt mest...




En stol fanns med på inköpslistan för mina loppisrundor (de andra småsakerna var mer bara spontanköp). Det fanns en hel del olika stolar, men det var nog kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna! Den stod i den stora ladan på Mariedals loppis i Hammenhög, dock utan prislapp... När jag frågade om priset fick jag en glad överraskning: 125:-! Det var faktiskt ett riktigt bra pris för stolen är i väldigt gott skick. Nu ska den bara målas och kläs om, för även om den är väldigt snygg som den är så passar den inte superbra in hos oss.

Inga kommentarer: