söndag 10 augusti 2008

Sensommarblomster

Imorgon börjar jag jobba efter en lång sommarledighet! Känns faktiskt väldigt bra att få komma igång igen och vara lite nyttig. Det innebär också att det blir en start på en ny period; sommarslöheten försvinner liksom de rätt plågsamma reorna i affärerna och in kommer en frisk aktivitet och nya snygga kläder och saker. I en studentstad som Uppsala märks det extra tydligt att saker och ting börjar vakna till liv nu igen när höstterminen startar, och det gillar jag!



Det gör mig ingenting att det börjar gå mot höst, för min rastlösa ådra gillar omväxling och mystrollet i mig gillar mörka kvällar, levande ljus, stickade koftor och äppelkaka! Denna höst har vi ju också en öppen spis i nya lägenheten som måste invigas och mysas framför :-).





Vi hade lite gäster här i fredags och då fick dukningen en touch av sensommar. Solrosor är verkligen maffiga, både till färg och utseende!



De flesta blommorna inhandlades på Plantagen där de hade halva priset på alla snittblommor - jipiii! Sen var jag ut i naturen och plockade lite nypon, tistlar och vete för att bryta av lite och ytterligare markera årstiden.


Igår blev det ännu mer solrosor när jag var på Fyristorg och handlade. De fick sällskap av härligt doftande flox och oregano i en bukett!


Inga kommentarer: