måndag 4 augusti 2008

Gosaker på Österlen

Nu är vi hemma igen från semestern på Österlen. Vi hade ju verklgen ur med vädret för det var solsken från en klarblå himmel och typ 25 grader varje dag! Det blev några turer till stranden (Sandhammaren och Hagestad) och det kändes nästan som att vara vid Medelhavet (fast där är nog vattnet lite varmare...).

Det finns otroligt många fina och mysiga caféer och restauranger runt omkring på Österlen. Jag har några favoriter bl.a. Olof Viktors, som jag har nämnt förut. Där finns det hur mumsiga mackor och bakverk som helst att avnjuta ute eller inne, plus att de har en liten butik med fina kakor, burkar med marmelad m.m. Jag vill köpa allt bara för att det är så snyggt! (och gott så klart).




Nu fanns också ett nytt café/restaurang nere i Kåsbergas hamn: Vendel Ales stenar. Hur snyggt som helst, både inne och ute. Jag kan bli alldeles kär i såna ställen där man har satsat både på att det ska smaka gott och att miljön ska se bra ut. Jag hade tyvärr inte kameran med mig och på hemsidan finns inga miljöbilder, men snyggt var det! De har ett eget bageri där de bakar väldigt gott surdegsbröd och mumsiga bullar. Till lunch har de olika mackor och på kvällen tänds grillen på den stora fina uteserveringen precis vid havet!

Inga kommentarer: