söndag 21 september 2008

Makeover-mani!

Här får ni se resultatet av mina små helgpysselprojekt! Stolen har jag visat förut (ett loppis-fynd från i somras) men nu har den fått nya kläder. Den blev ommålad ganska snart efter hemkomst, men dynans nya tyg har väntat på sig. Jag har letat och letat, men inte hittat något som känts helt bra. Så igår lessnade jag och tog ett gammalt som jag hade hemma!






Projekt nummer två handlade om köksbänken. Den var så där småtråkig i furu, typ. Så fick jag tips hos en kompis om en snabb, enkel och billig makover: hyllpapper med fejkträmönster som man klistrar fast! Det känns ju lite fusk, men det ser rätt verkligt ut faktiskt. Och jag var inte sugen på att måla... Tidigare i somras målade jag kökslådorna i samma färg som skåpsluckorna (varför de tidigare ägarna inte hade gjort det i samband med att de målade om luckorna vete sjutton). Det var dock inte helt lätt att få tag på samma nyans, eftersom luckorna hade blivit inlämnade till en sprutlackeringsfirma, och det skulle bli dyrt om de skulle hitta rätt färg och måla. Men på en färgaffär hade de en dator (så himla smarta de där datorerna ;-)) som kunde lista ut vilken nyans det handlade om, och så blandade de till den till mig så jag kunde måla lådorna själv!



2 kommentarer:

jennys hus sa...

Men oj vad snyggt du gjort!!! både stolen och bänken blev jättebra:-)
Kram/jenny

Linda -Galleri Palla sa...

Riktigt snajsigt! Snyggt tyg ;) (Har också det i köket)

Linda: Ja det måste varit i februari jag köpte Rag Dolls. Den kan nog vara slut, men de har många andra fina också! Du kan väl berätta om det blir ngt inköp.