torsdag 6 november 2008

Billigt och bra

Igår togs nästa steg i färden mot vintern: bilen fick sommardäcken utbytta mot vinterdäck! Och för en gångs skull struntade vi i att mecka med det själva (för det är så in i bomben tråkigt) och lämnade in bilen på en liten verkstad. Väldigt smidigt och billigt också! Nu är det omöjligt att byta själva igen, dels för att man har upplevt lyxen med att någon annan gör det och dels för att de brukar skruva åt muttrarna så hårt att man ändå inte får upp dem med bara muskelkraft!

Efter däckbytet passade jag på att besöka affären Rusta. Jag har faktiskt aldrig varit där förut, men kände att det var dags för jag har sett på en del bloggar vilka fynd folk har gjort. Jag har väl alltid varit lite skeptisk till den typen av affärer, att de mest har billigt skräp och så. Och visst, det fanns en hel del billigt skräp men också rätt mycket bra saker till ett lågt pris. Sen är det ju en väldigt ocharmig affär med bara en massa lådor och stökiga, trånga hyllor men det är ju bl.a. därför de kan ha så låga priser. Här är två av mina fynd: två prickiga maschaller för 12.90 och en julgransmatta i filt för 79:-!

Inga kommentarer: