måndag 10 november 2008

En shabby jul

Min inredningsstil kan inte beskrivas som shabby chic, men jag gillar den lantliga romantiska stilen väldigt mycket ändå. Folk som anammar den i sina hem gör det oftast så himla bra och rakt igenom, så jag blir väldigt imponerad! Speciellt nu i juletider (snart i alla fall) så är det fullt ös hos alla "shabby chicare" och deras små jularrangemang är så fina och enkla. Jag vill därför tipsa om tre bloggar (det finns hur många som helst) som gör det här lite extra bra.

My lovely christmas home (har även bloggen Fyra årstider som inte bara handlar om jul).


Modern country (en dansk blogg, men jag tittar ändå mest på bilderna)



Syster Ruffa (snyggt, snyggt och vitt!)


Här hemma har det sytts kuddfodral idag, som ska pryda några soffkuddar till jul. Bilder kommer när allt är klart!

Inga kommentarer: