torsdag 13 november 2008

Pyssel för hela slanten!

Det pysslas en hel del hemma hos mig nu när jag är ledig, och för att få bra pyssel krävs en bra arbetsplats. Golvet dög liksom inte längre... Matbordet har förvandlats till min egen pysselvrå och det känns otroligt lyxigt att ha allt samlat på en plats och kunna sitta lite bekvämt vid ett bord och vara kreativ.

En sak jag pysslar med är årets julkort. Det är väldigt roligt att tänka ut hur de ska se ut, men det är inte lika roligt att sen tillverka 25 stycken likadana. Jag funderar på att göra två olika varianter så att det blir en viss omväxling för lilla mig! Sen används ju den nya symaskinen rätt flitigt och häromdagen sydde jag klart den första julstrumpan (fler lär det bli!). Nu när vi har öppen spis så måste det ju bara hänga några fina strumpor fyllda med små överraskningar, över den ;-)

Inga kommentarer: