lördag 7 mars 2009

Vårshopping

Idag på förmiddagen var jag en sväng på stan. Tycker alltid att det är skönast att vara där tidigt innan allt annat folk kommer ut och tar plats ;-). Jag var på Indiska och köpte en jättefin skål som jag tänkt köpa ett bra tag, men det har aldrig blivit av. Den är formgiven av Lisa Bengtsson, en grafisk designer som gör både porslin och tapeter, oftast med gammeldags motiv i modern tappning. Det känns väldigt trevligt att kunna köpa fin design till bra priser (skålen kostar 59.90)!


Ett annat inköp var några kvistar vide från en trevlig man på Fyristorg. De har inte riktigt slagit ut ännu eftersom det har varit så kallt, men inne i stugvärmen kommer nog videkissarna fram (sa den trevliga mannen i alla fall). Nu verkar ju inte våren vara riktigt på gång än - imorgon ska det snöa!

En sak som slår mig när jag handlar på Fyristorg, vare sig det är blommor eller bakverk, är att de måste lära sig att ta betalt! Visst är det trevligt för mig som kund att bara behöva betala 15:- för en bunt fina videkvistar, men lite mer skulle de kunna ta utan att det för den delen skulle uppfattas som dyrt. De stackars människorna har ju ändå stått där i kylan sen kl. 6 på morgonen!

Inga kommentarer: