söndag 1 mars 2009

Modernt hantverk

Idag går ju Vasaloppet av stapeln och de duktigaste åkarna har redan gått i mål. Själv skulle jag aldrig ge mig ut på en sån galet lång skidtur! En liten sväng i solskenet när man är i fjällen kan jag tänka mig, för att kunna njuta av after skin med gott samvete ;-). Men jag hyllar Vasaloppet på ett annat sätt, nämligen genom att visa lite snygg design från Dalarna.


Den gamla klassikern dalahästen är riktigt snygg i sin enkla utformning, och numer finns den i andra utföranden och färger än den traditionellt röda. Vad sägs om ett gäng stilrent svarta hästar eller en snirkligt målad häst i en vårfin rosa färg? Svenskt fint hantverk som hänger med i utvecklingen - hurra! Dessa fina trähästar kommer från Grannas och kan beställas genom hemsidan.


2 kommentarer:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hi, hi! De svarta är ju helt klart i min smak:) Kanske får spana in den där sidan. Här hemma satt en skidåkare som klistrad vi tv-apparaten, och det var som du förstår inte jag... Även om jag också tycker att det är kul att se de hurtiga människorna svischa förbi. Ha det bra på jobbet nu!

kram, kram

JesperochKarin sa...

Hej Linda! Tack för din kommentar:) Jag blir alltid så glad. Kollade den holländska bloggen, vilken komplimang att du tycker den påminner om min! Idag har vi varit på skolresa till Gbg och varit bakom kulisserna på operan,jättekul! Tar igen mig med ett glas vin i soffan nu. Hoppas ni med har det fint! Kramar