torsdag 26 februari 2009

Vårblommor



Det är så härligt att det faktiskt märks att det börjar bli vår nu! Det är plusgrader och snön smälter, fåglarna kvittrar och idag skiner solen :-). Även om det är långt kvar till att det börjar blomma utomhus så kan man få en fejkvår inomhus med köpta blommor.




En av mina favoritblommor är ranunklar och de har ju säsong nu, så de får pryda mitt hem lite här och där. När de slår ut ordenlingt ser de så mjuka och fluffiga ut!



Jag har till och med satt in ett kort på vita ranunklar i en ram. Ramen var mörkt träfärgad från början, men jag målade den helt vit och sen tog jag fram sandpappret och filade bort en del färg så den skulle se lite sliten ut ;-). I ramen bredvid sitter en väldigt snygg tapet från Midbec som heter Tranquil, finns att köpa (eller beställa tapetprov) här.



En annan riktigt trevlig vårblomma är krokusen! Jag föredrar vita, och hos Plantagen kan man köpa dem för 15:-/st. Hemma hos mig står de i runda glasvaser. Egentligen tycker jag nog att de är snyggast när de är små och det bara är knoppar på dem, men de växer ju ganska fort och visst är blommorna fina också. Fast på nåt vis känns det lite "för mycket"; det är det knoppiga som ger vårkänslan, tycker jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Howdy I am so thrilled I found your blog, I really found you by accident,
while I was browsing on Google for something else, Anyhow I am here now and would just like to say many thanks for a fantastic post and a all round exciting
blog (I also love the theme/design), I don't have time to look over it all at the moment but I have book-marked it and also added your RSS feeds, so when I have time I will be back to read more, Please do keep up the great work.

my blog post longchamp borsa