torsdag 12 februari 2009

Kärlekskort

Enkla och snygga alla hjärtans dag-kort finns också på Better homes and gardens hemsida. Det är ju faktiskt så mycket trevligare att få ett hemgjort kort som någon engagerat sig lite i! Men det är ju skönt att man inte måste vara värsta proffspysslaren med en hel verktygslåda och massa timmar fritid ;-). Det enda som känns lite trist är att många av orden och meningarna om kärlek låter så mycket bättre på engelska än svenska...




Själv funderar jag på att göra ett kort med hjälp av Wordle. Där skriver man in en text och den slumpar ut olika layouter och typsnitt. Här har jag gjort det med en vers från en av mina favoritdikter av Karin Boye (som ju är på svenska - ett väldigt vackert språk!). Man skulle ha en färgskrivare så texten kunde bli i olika röda nyanser, och sen behövs ju ett snyggt papper och kanske en hjärtstämpel eller så.

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej min kära vän!
Vad glad JAG blev över att jag gjorde dig så glad när jag nämnde dig på min blogg! Det är superroligt att vi kan följa varandras liv på det här sättet! Om S fick ett sådant häftigt wordlekort med Boyedikten på alla hjärtans dag tror jag att han blev jätteglad! Hoppas att du får en mysig helg och att allt går bra på lördag!!! Måste kännas spännande inför måndagen också! Jo, jag hade en sådan där stor peruk när jag var M Antoinette:)Lånade kläderna på Blekinge Läns museum.

Kram A

Stor kram