torsdag 16 april 2009

Materialist, javisst!

Jag måste visa några nya, älskade saker (ja ibland är jag materialist och det står jag för ;-)) som dels är införskaffade på egen hand och dels "fådda" i födelsedagspresent. Två fina vita porslinssaker har jag fyndat på loppis. En vas som köptes för ynka trettio kronor (det finns en liten, liten spricka nere vid botten, därav priset) på Mormors fönster i Norrtälje , och en skål/ljuslykta som jag köpte på en väldigt mysig butik i Kalmar, Erik och Alexander, för åttio kronor. Lustigt nog finns det en butik i Kalmar som också heter Mormors fönster!



Här är födelsedagspresenten som är så otroligt fin och användbar. Mitt gamla nyckelband höll på att gå sönder så jag behövde verkligen ett nytt. Jag fick syn på det här i skyltfönstret hos Svenskt tenn i Stockholm, men hann inte gå in och köpa det den gången. Men svärföräldrarna fixade det åt mig - tack! Det här är ett typexempel på hur man kan förena bruksföremål med snygg design. Tyget är designat av Estrid Ericson och finns att köpa på metervara och uppsytt i andra produkter, i olika färger.

Inga kommentarer: