onsdag 15 april 2009

Påskmums

Påsklovet är slut, vilket självklart är trist, men vi har haft det väldigt bra så jag är glad! Vi var i Kalmar en sväng och njöt av fint väder och god mat. Speciellt en brunch på restaurang Byttan lever kvar i minnet. Brunch är min nya favoritmåltid! Den på Byttan får högt betyg; det fanns ett bra utbud utan att det blev storköksslafsigt. Jag gillade speciellt att de hade mumsiga scones och frasiga croissanter med goda marmelader till (men så är jag en kolhydratsjunkie också ;-)). Amerikanska pannkakor, brieost och en chokladkaka med cocostäcke var några andra favoriter som jag åt alldeles för mycket av. Å, vad mycket gott onyttigt det fanns! Jag ska nog återkomma senare med en brunchguide, där jag beskriver och sätter betyg på lite olika bruncher jag har besökt.


Det var ju påsk och då får/ger man påskägg. Lilla N som är för liten för godis fick i stället strumpor i sitt påskägg. Vi vuxna fick tyvärr lite för mycket godis i våra ägg (som egentligen mest var en skål). Eller, nej, så skriver jag nog bara för att alla sa att det var för mycket godis, ni vet "å, man borde sluta äta godis nu" eller "ta bort skålen, jag äter fastän jag inte är sugen". Men enligt min mening kan det aldrig bli för mycket godis ;-)



Min svägerska passade på att fylla år på påskafton och hon fick såklart ett hemgjort kort!

Inga kommentarer: