söndag 13 september 2009

Sovrummet i ny höstskrud

Nu i helgen har jag småpysslat lite här hemma. Jag har haft ett uppdämt behov av att få fixa och dona så det kändes skönt att få greja lite med inredningen i lägenheten. I sovrummet har jag klätt om en gammal 50-tals pall från mina föräldrar med ett snyggt IKEA-tyg (som de tyvärr inte har på IKEA längre).



Sängen har fått ett nygammalt fint överkast. Det är en present från svärmor. Jag berättade att jag var på jakt efter ett vitt virkat överkast, men inte hittat nåt bra och de braiga har varit alldeles för dyra. Då letade hon fram det här på vinden och gav till mig :-)



Sist men inte minst har jag äntligen fått till några tavlor av den stora mängd tapetprover jag har beställt under året från Måleributiken. Först nu kände jag att jag hade fyra olika som var snygga i mönster och färg, och som passade varandra och rummet. Jag har satt fast dem med häftstift på vanliga ramar.

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hej vännen!

Vilka fina och harmoniska detaljer till sovrummet! Överkaster gillas skarpt av mig! Och så händig och pysslig du är! Vet precis vad du menar med att man kan ha ett "uppdämt" behov av att pyssla och fixa hemma. själv är jag igång med att "boa" till vår bebis ankomst! Stor killen F som har fått sina första riktiga skor :)Tänk om vårt barn får samma födelsedag? :) Skulle vara kul!

Ta hand om er, hela fina familjen!!

Kram Amanda