måndag 7 september 2009

Tidig jul?


Nu var det ett tag sen jag skrev... Höstterminen är i full gång och det tar mer tid att jobba än att ha sommarlov ;-). Lille F tar fortfarande sin tid, så stackars bloggen får inte så mycket uppmärksamhet. Nu när jag äntligen ger lite av min tid till bloggen så kommer det att handla om stjärnor. Först ett litet födelsedagskort som tillverkades för två veckor sen. Det blev lite "man tager vad man haver" och jag insåg att det är dags att inventera och fylla på pyssellådan.




Sen kommer ett rekordtidigt julinlägg! Jag är ju lite av en julfantast, men jag erkänner att det är lite väl tidigt även för mig. Men vad gör man när de andra (läs människorna som äger företag som gör saker som har med julen att göra) lanserar sina julsaker redan nu?


Först ett smakprov på en vit jul från Cult design. Detta är bilder från deras monter på Formexmässan som var förra helgen.




I julas försökte jag mig på lite rött i inredningen här hemma, men i år går jag tillbaka till det vita. Jag gillar färgen rött jättemycket, men här hemma blev det inte rätt helt enkelt. Så ett besök i den fina butiken Spira som säljer Cult design här i stan, ska jag garanterat boka in före jul!


Blossa har avslöjat smaken på årets glögg: clementin. Låter väldigt gott faktiskt! 1 oktober finns den på Systembolaget. Vill man vara riktigt säker på att få en kan man förhandsboka på Blossas hemsida.


Inga kommentarer: