onsdag 9 juni 2010

Kladdkaka!

Usch, usch nu var det alldeles för längesen jag skrev något trevligt här på min blogg. Jag har inte varit bortrest till något trevligt ställe. Inte heller legat dödssjuk i sängen. Det har helt enkelt varit lite mycket nu... Jag tror det kallas försommar.

Men här kommer en mumsig kaka så här på morgonkvisten. Blev så sugen på att baka kladdkaka i förra veckan, men ville göra någon lite rolig variant. Vad gör man då (om man inte hittar ett bra recept i den ultimata kakboken Två systrars söta)? Jo, man googlar och hittar den mycket fascinerande hemsidan kladdkakan.se. Det är en sån underbar idé att göra en hemsida fullspäckad med kladdkakerecept i alla tänkbara former! Jag föll för en kladdkaka med dajm- och nougattäcke. Jojo.



Själva kladdkakan gömmer sig under all grädde. För man måste ha grädde till.

Inga kommentarer: